هوش مصنوعی در فتوشاپ


هوش مصنوعی در فتوشاپ

در آخرین آپدیت نرم افزار محبوب فتوشاپ یک ابزار هوش مصنوعی مولد جدید بارگذاری میگردد که به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت تصاویر را بزرگتر کنند و یا تغیراتی مانند حذف برخی قسمت تصویر را انجام دهند و با استفاده از پیام های متنی اشیا را اضافه یا حذف کنند. قابلیت FireFly در لغت به معنی کرم شبتاب میباشد که دلیل نام گذاری آن به این اسم مشخص نیست ( دلیل این نامگذاری ممکن است در آینده با توجه به قابلیت های جدید آن معلوم گردد.

این ویژگی Generative Fill نام دارد و یکی از اولین برنامه های Creative Cloud است که از مولد تصویر AI Adobe Firefly استفاده می کند که در ماه مارس به عنوان نسخه بتا فقط تحت وب منتشر شد. Geneative Fill هفته گذشته بصورت نسخه بتا منتشر شد ، اما Adobe می گوید که در اواخر امسال شاهد انتشار کامل آن در فتوشاپ خواهید بود، به عنوان یک ابزار معمولی فتوشاپ، Generative Fill در لایه های جداگانه در یک فایل تصویری فتوشاپ کار می کند.


هوش مصنوعی Ai در فتوشاپ چگونه کار می کند؟

اگر از این هوش مصنوعی برای بزرگتر کردن ابعاد یک تصویر یا تولید تصاویر و اشیاء جدید استفاده کنید، سه گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. وقتی برای بزرگتر کردن عکسی استفاده می شود، کاربران می توانند دستور را خالی بگذارند و سیستم سعی می کند تصویر را به تنهایی بزرگ کند، اما اگر جهتی به آن بدهید و یا قسمتی را انتخاب کنید، بهتر عمل می کند، آن را شبیه به ویژگی Content-Aware Fill موجود فتوشاپ در نظر بگیرید، اما کنترل بیشتری را به کاربر ارائه می دهد.

به زبان ساده تر شما میتوانید تصویر را بزرگ کنید و پر کردن قسمتهای خالی را به عهده هوش مصنوعی قراردهید و با توجه به آیتمهای تصویر آن را پرکند، مثلا اگر تصویر اصلی تصویری از جنگل است Firefly با درختهای متناسب داخل تصویر قسمت خالی ایجاد شده را پر میکند و یا یک قسمت از تصویر را انتخاب کنید و مثلا در آن از هوش مصنوعی بخواهید یک دریاچه ایجاد کند (تمامی انعکاس ها و سایه ها و حتی تنظیم نور خودکار انجام میشود) و یا بطور مثال در یک تصویر آسمان خالی با نوشتن کلماتی مانند ابرهای بارانی و یا عقاب در حال پرواز داخل تصویر ابر و عقاب با تمامی انعکاس ها و نور متناسب با آسمان را داشته باشید .


این ویژگی به طور خارق العاده ای باهوش و چشمگیر است و به طرز باورنکردنی تمامی آیتم های تصویر و سایه ها و حتی سطح نور تصویر اصلی را برای ایجاد ادامه تصویر بزرگتر در نظر میگیرد و ظرف مدت چند ثانیه این تغییرات را ایجاد میکند که برای یک طراح ماهر فتوشاپ ممکن است حدود یک ساعت این تغییر به طول انجامد ولی در برخی موارد که تصویر جزئیات بیشتری دارد ( مثل تصاویر انسان ) هنوز کمی ناکارآمد است.

این قابلیت به دلیل جدید بودن دارای محدودیت، خطا و باگهایی هم درعملکرد میباشد که در آینده نزدیک به احتمال زیاد از طرف ادوب برطرف خواهد شد، در تصاویر زیر دو نمونه از آن را مشاهده میکنید :


افزوده شدن هوش مصنوعی به فتوشاپ


هوش مصنوعی Ai در فتوشاپ


کاربردهای هوش مصنوعی در فتوشاپ

برخی از اشیایی که هوش مصنوعی در فتوشاپ تولید می کند مانند ماشین ها و گودال های آب، به نظر نمی رسد که بخشی طبیعی از تصویر باشند، اما عجیب اینجاست که چگونه پس زمینه ها و فضاهای خالی را پر می کند. در برخی از نمونه ها، حتی توانسته است ویژگی هایی را از عکس در حال ویرایش، مانند تقلید از منابع نور و «انعکاس» بخش های موجود از یک تصویر در آب تولید شده، به همراه داشته باشد. چنین شاهکارهایی برای سازندگانی که با ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی آشنا هستند شگفت انگیز نخواهد بود، اما مانند همیشه، ادغام این فناوری در برنامه های اصلی مانند فتوشاپ است که آنها را به مخاطبان بسیار بیشتری می رساند.

جدای از عملکرد، یکی دیگر از عناصر مهم Firefly داده های آموزشی آن است. Adobe ادعا می کند که این مدل فقط بر روی محتوایی کاربرد دارد که شرکت حق استفاده از آن را دارد، مانند تصاویر Adobe Stock، محتوای دارای مجوز آشکار و محتوا بدون هیچ گونه محدودیت حق چاپ. در تئوری، این بدان معناست که هر چیزی که با استفاده از ویژگی Generative Fill ایجاد می شود، در مقایسه با مدل های هوش مصنوعی که در مورد داده های آموزشی خود شفافیت کمتری دارند، باید برای استفاده تجاری ایمن باشد. این احتمالاً برای خلاقان و آژانس هایی که به دلیل ترس از عواقب قانونی احتمالی در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی احتیاط کرده اند، تسلی خواهد بود.



هوش مصنوعی فتوشاپ


Generative Fill همچنین از Content Credentials پشتیبانی می کند، یک سیستم برچسب تغذیه که داده های انتساب را قبل از اشتراک گذاری آنلاین به تصاویر متصل می کند و به بینندگان اطلاع می دهد که محتوا با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد یا ویرایش شده است. می توانید اعتبار محتوای یک تصویر را با بررسی آن از طریق verify.contentauthenticity.org بررسی کنید، جایی که یک نمای کلی از اطلاعات را خواهید یافت.

اشلی استیل، معاون ارشد رسانه دیجیتال در ادوبی، می گوید Firefly در جریان کار به عنوان یک کمک خلبان خلاق، ایده پردازی، ادیت و ریسایز را برای همه کاربران خود تسریع می بخشد. سرعت و سهولت هوش مصنوعی مولد را با قدرت و دقت فتوشاپ ترکیب می کند و به مشتریان این امکان را می دهد تا با سرعت و خلاقیت بیشتری تصاویر را ادیت و یا بزرگتر از سایز عکس واقعی ریسایز کنند .

Adobe Generative Fill هنوز در نسخه کامل فتوشاپ در دسترس نیست، اما می توانید آن را با دانلود برنامه بتای دسکتاپ یا به عنوان یک ماژول در برنامه بتا Firefly امتحان کنید. Adobe می گوید ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در «نیمه دوم سال ۲۰۲۳» شاهد انتشار کامل برنامه فتوشاپ عمومی باشیم. Adobe مدتی است که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به محصولات خود تزریق کرده است. در Adobe Max سال گذشته، این شرکت برخی از ویژگی های جدید فتوشاپ را ارائه کرد، مانند انتخاب اشیا با کیفیت بالاتر که توسط Sensei، یکی دیگر از مدل های هوش مصنوعی Adobe ارائه می شوند. Firefly در حال حاضر در Adobe Illustrator برای رنگ آمیزی مجدد تصاویر مبتنی بر برداری استفاده می شود، و همچنین قرار است Firefly با Adobe Express، یک پلتفرم طراحی مبتنی بر Cloud که رقیب سرویس هایی مانند Canva است، ادغام شود، اگرچه هنوز تاییدی در مورد زمان انجام آن وجود ندارد.


>>> در پایان میتوانید ویدئو زیرا که برخی قابلیت های این سیستم هوش مصنوعی در فتوشاپ را نشان میدهد ، مشاهده نمائید:


بارکد QR چیست ؟
بارکد QR چیست ؟
شما ممکن است تاکنون مطالبی را درمورد کد QR (کد کیو آر) شنیده باشید اما دقیقا مفهوم کد QR چیست؟ کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک نوع بارکد دو بعدی است که می تواند با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه
افزوده شدن هوش مصنوعی Ai در برنامه فتوشاپ
افزوده شدن هوش مصنوعی Ai در برنامه فتوشاپ
nدرآخرین آپدیت نرم افزار محبوب فتوشاپ یک ابزار هوش مصنوعی مولد جدید بارگذاری میگردد که به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت تصاویر را بزرگتر کنند و یا تغیراتی مانند حذف برخی قسمت تصویر را انجام دهند و با استفاده از پیام های متنی اشیا را اضافه یا حذف کنند. این ویژگی Generative Fill نام دارد
32 روش برای افزایش بازدید سایت
32 روش برای افزایش بازدید سایت
برای سایت خود یک خروجی از نوع خوراک (rss) آماده کنید. البته سرویس ‌های وبلاگ‌ نویسی رایگان ایرانی و خارجی معمولا این امکان را دارند
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده