بی تردید از تمامی کسانی که از پیشکسوتان صنعت چاپ فضای خارجی هستند زمانی که بپرسید اولین دستگاه چاپ بنر و فلکسی که شما داشته اید دارای چه نوع هدی بوده خواهند گفت هد اسپکترا .


در واقع هد های خانواده Dimatix که در ایران به عنوان اسپکترا شناخته می شوند متعلق به برند بسیار معروف فوجی فیلم می باشند که اولین نسل از دستگاههای جت پرینتر فضای باز از آنها استفاده می کرده که معمولا با سری اول هد های اسپکترا بوده است که به نام اسکای واکر (Sky Walker ) شناخته می شد و یا سری دوم که به نام اسپکترا نوا (Spectra Nova 256 ) بوده است را پشتیبانی می کردند که طبیعتا در بازار آن روزهای ایران هم (در حدود سال 1378) این نوع دستگاه ها با برندهایی مثل Blaze , Jeti و ... به تعداد انگشت شماری وارد شد.


بعد از چند سال شرکت هایی مثل Xaar انگلیس ، Konica ژاپن و ..... شروع به تولید هد جهت دستگاه های چاپ عریض کردند.هد های اسپکترا در بازار ایران به طول عمر بسیار بالا و یکنواختی کیفیت چاپ بسیار شناخته شده هستند.در حدود 5 سال پیش هدهای نسل بعدی اسپکترا به نام اسپکترا پولاریز در دو نوع 15و 35 پیکولیتر عرضه شد که در برخی موارد دارای ایرادات جزیی بود.


سرانجام پس از آن در سال 2014 کمپانی دیماتیکس شاهکار خود به نام هدهای استارفایر 1024 (SG-1024 Starfire ) را معرفی کرد که آخرین نسل هدهای اسپکترا می باشد.این هد در همه زمینه ها اعم از کیفیت چاپ، سرعت چاپ، و طول عمر هد یک سرو گردن بالاتر از تمامی رقبا قرار گرفت و در حال حاضر تمامی بزرگان تولید کننده دستگاه های چاپ عریض دنیا از قبیل ویوتک، Jeti و... به استفاده از این نوع هد در دستگاه های خود اقدام کرده اند.


هدهای استارفایر دارای 1024 نازل در 8 ردیف می باشند و در دو نوع 25 پیکولیتر و 10 پیکولیتر ارائه می گردد که نوع 10 پیکولیتر تقریبا" جایگزین مناسبی برای دستگاههای اکو سالونت می باشد بدون داشتن برخی معایب چاپ اکو سالونت از قبیل دوام کم چاپ در برابر سایش و آفتاب و همچنین سرعت کم چاپگرهای اکو سالونت .


هر ردیف دارای 128 نازل می باشد که بصورت ردیفی افقی کنار هم چیده شده اند . طول این هد عظیم 65 میلیمتر و عرض آن 40 میلیمتر می باشد و از نظر ابعاد تقریبا دو برابر یک هد اسپکترا پولاریس 512 و از نظر سرعت چاپ 2.5 برابر پولاریز می باشد .


از مزایای منحصر به فرد این نوع هد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-اولین و تنها هد قابل تعمیر دنیا

2-متوسط طول عمر در حدود 10 سال

3-هد گرفتگی تقریبا نزدیک به صفر در طول مدت چاپ

4-توانایی رسیدن به سرعت چاپ تا 420 متر مربع در ساعت

5-جوهر با قیمت معمولی در بازار با کیفیت نزدیک به چاپ اکو سالونت


این هدها از تکنولوژی بسیار بالایی هم در بحث الکترونیکی و هم در بحث سیستم گردش جوهر بهره می برند که به دلیل همین بالا بودن تکنولوژی در حال حاضر فقط کارخانه ویت کالر ( Wit Color Digital ) در بین تمامی شرکتهای تولید کننده دستگاه چاپ در چین قادر به تولید اصولی این سری از دستگاهها می باشد و شرکت فرارنگ تبلیغ نیز به عنوان نماینده انحصاری شرکت ویت کالر اقدام به فروش و ارائه خدمات پس از فروش این سری دستگاهها نموده است که به سری Ultra star شهرت دارد که تا کنون تعداد زیادی در عرض مختلف در سراسر ایران توسط تیم فنی مجرب فرانگ نصب و راه اندازی شده است .


ضمنا در بازار این روزهای ایران یکی ، دو شرکت با برند های متفرقه نیز اقدام به فروش دستگاههای با هد استار فایر آمریکایی نموده اند که در واقع دستگاههای ارائه شده توسط آنها دستگاههای با هد اسپکترا پولاریز (نسل پیشین اسپکترا) می باشد که با برخی تغییرات غیر استاندارد و تبدیل و... به دستگاه استارفایر تغییر غیر اساسی داده شده اند و دارای مشکلات بسیاری در هنگام چاپ می باشند.


در حال حاضر هد های تولید شده توسط این کارخانه به ترتیب :

1- هد اسکای واکر 2- هد اسپکترا نوا 256 3 - هد اسپکترا گلکسی 4 - هد اسپکترا پولاریس 5- هد استار فایر 1024 می باشند . البته همزمان با هد استار فایر نوعی دیگر از هد بنام سامبا ( Samba Head ) نیز ارائه شد که کاربرد آن در صنعت تولید لیبل و دستگاه های چاپ رول مترونیک می باشد و در صنعت چاپ اوت دور قابل استفاده نیست .


جهت آشنایی بیشتر با دستگاههای این مدل از هد می توانید به قسمتهای زیر مراجعه نمائید:

دستگاه عرض 230 با هد استار فایر

دستگاه با عرض 320 با هد استار فایر

دستگاه با عرض 520 با هد استار فایر


چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
چه دستگاه و هدی مناسب برای چاپ کاغذ سابلیمیشن می باشد ؟
در مورد اینكه استفاده از چه نوع هدی برای چاپ سابلیمیشن مناسب است بحث های زیادی مطرح هست و متاسفانه بسیاری از همكاران فروشنده دستگاه فقط نوع دستگاه و هدی كه خود موجود دارند را به خریداران پیشنهاد می دهند.
کلندر چاپ پارچه چیست ؟
کلندر چاپ پارچه چیست ؟
دستگاه کلندر حرارتی نوعی دستگاه چاپ می باشد که با استفاده از حرارت حدود 190 تا 220 درجه سانتیگراد عمل تصعید ( تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز جهت انتقال رنگ به پارچه) جوهر سابلیمیشن را انجام میدهد و جوهر را از روی کاغذ سابلیمیشن با تبدیل از جامد به گاز به پارچه انتقال میدهد.
تفاوت دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی
تفاوت دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی
چاپ سابلیمیشن و چاپ یووی هر دو از فناوری جوهرافشان چاپ دیجیتال استفاده می کنند و شباهت های بسیاری به هم دارند. برای علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار در حوزه چاپ با بالاترین کیفیت یا ارائه کالاهایی که نیاز به سفارشی سازی دارند، دستگاه چاپ سابلیمیشن و دستگاه چاپ یووی گزینه های مناسبی هستند.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده