به عنوان یک دستگاه چاپ صنعتی ، چاپگر DTF تیشرت و لباس نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد ، در صورتیکه نکات زیر را به درستی انجام دهید ، خرابی و مشکلات چاپگر DTF شما بیش از 50 درصد کاهش خواهد یافت .

استراتژی های تعمیر و نگهداری موثر می تواند عمر مفید آن را افزایش داده و مزایای اقتصادی بیشتری را برای تولید کنندگان به ارمغان بیاورد. امروز 10 نکته نگهداری را برای دستگاه های چاپ لیبل دی تی اف حرارتی بیان میکنیم . در نظر داشته باشید بخش اعظم مشکلات دستگاههای DTF مربوط به کیفیت پایین مواد مصرفی آن میباشد .

دستگاه چاپ عکس روی تیشرت

 1- اصلی ترین مشکل بحث گرفتگی نازلهای هد میباشد که این موضوع برای هد رنگ سفید بیش از هدهای رنگی میباشد ( به دلیل خاصیت رنگ سفید که به صورت دو فاز قابلیت ته نشین شدن را دارد ) . برای جلوگیری از این مشکل بهتر است دستگاه چاپ بصورت ممتد و روزانه چاپ انجام دهد و یا در صورتی که سفارش چاپ ندارید دستگاه را روزانه روشن کرده و هدهای چاپ را 3 مرتبه پرچ کنید ( کلین کنید ) ، نگران مقدار جزئی جوهر هدر رفته نباشید خرابی زودتر از موعد هدها خسارت مالی بیشتری به مشا وارد میکند .

 2- در راستای خاموش نماندن دستگاه بهتر است سفارشات خود را تقسیم  بندی کنید که دستگاه هر روز چاپ داشته باشد به طور مثال اگر 100 متر سفارش چاپ دارید و حدس میزنید در چند روز آینده سفارش نخواهید داشت ، به جای چاپ همه 100 متر در یک روز بهتر است کار را تقسیم کرده و مثلا روزی 25 متر در طی 4 روز چاپ را انجام دهید .

3- کپ های زیر هد ها در صورتی که بیش از هد کثیف شوند و دچار گرفتگی باشند ،  باعث آسیب به هد میگردند و یا بصورت درست عملیات مکش را انجام نخواهند داد ، ضمنا در صورتیکه نوار لاستیکی لبه آن شکل خود را از دست دهند در زمان خاموش بودن دستگاه هدها در معرض هوا قرار میکیرند و نازل ها خشک میشوند  پس بهتر است در صورت کثیف شدن بیش از هد و یا مشاهده تغییر شکل دادن لاستیک های لبه کپ ، کپ های زیر هد ها تعویض گردند ( به طور میانگین هر 6 ماه یکبار توصیه میگردد تعویض شوند ) .

4- جوهرهای سفید چاپ DTF در گالن ته نشین میشوند ، درست است که دستگاه چاپ هم زن رنگ سفید دارد ولی این در صورتی کارآمد خواهد بود که شما قبل از ریختن جوهر سفید در مخزن دستگاه بصورت کامل جوهر سفید را تکان دهید ( حد اقل 10 دقیقه ) و حتی توصیه میشود رنگ دانه های ته نشین شده در کف گالن را با یک میله ( ترجیحا استیل که براده و کثیفی نداشته باشد ) هم بزنید و بصورت کامل جوهر و رنگ دانه ها را در مخزن پرینتر خود بریزید ، این کار در کیفیت چاپ رنگ سفید هم تاثیر بالایی دارد .

5- بصورت مداوم از کارکردن و سالم بودن سیستم هم زن و گردش جوهر سفید ( سیرکولیشن ) مطمئن شوید و فیلتر های 4 رنگ اصلی را هر 3 ماه و فیلتر جوهر سفید را هر 2 ماه تعویض کنید .

6- داخل دمپرهای هد هم فیلتر موجود است ، بهتر است دمپرهای رنگی را هر 6 ماه و دمپر رنگ سفید را هر 3 ماه تعویض نمائید

همزمان با تعویض دمپر بهتر است گالن های رنگ هم نظافت شوند و تمیز گردند .( نیاز به تعویض نیست )

 7- قسمتهای متحرک پرینتر و شیکر ( پودر چسب زن ) را هر ماه روغن کاری و گریس کاری کنید ، دقت نمائید مقدار بیش از حد از روغن و گریس استفاده نکنید چون ممکن است روی دستگاه ریخته و به هدها آسیب وارد کند و یا با پودر چسب شکری مخلوط گردد و کیفیت چاپ را کاهش دهد .

 8- کنترل دما و رطوبت اتاق دستگاه چاپ : به طور کلی پرینترهای جوهر افشان نیاز به رطوبت مناسب و دمای محیط نرمال دارند

 در محدوده رطوبت نسبی 40٪ - 60٪، الکتریسیته ساکن روی مواد چاپ راحت تر از طریق انتقال حذف می شود و بر قطرات جوهر روی نازل مستقیم تأثیر نمی گذارد ( دقت کنید رطوبت بیش ازاین به بردهای الکتریکی آسیب میزند و ممکن است باعث چسبیدن ذرات پودر چسب بهم شود ). برای ایجاد رطوبت در این محدوده میتوانید از دستگاههای بخور سرد که در داروخانه ها هم موجود است استفاده نمائید .

دمای محیطی مناسب دستگاه چاپ در محدوده دمای راحت برای کاربر میباشد یعنی دمای بین 20 تا 25 درجه ، بهتر است با نصب یک دما سنج دیجیتال در محیط  دما را همواره در این محدوده نگه داشت .

9- از جوهر با ویسکوزیته بالا و غیر استاندارد استفاده نکنید : در جوهرهای غیر استاندارد  وزن قطرات جوهر برای کاهش ضربه الکترواستاتیکی بسیار زیاد است، و ویسکوزیته بیش از حد بالا تأثیر نامطلوبی بر کریستال نازل هد دستگاه و مخصوصا هد رنگ سفید خواهد داشت. رول های دی تی اف غیر استاندارد هم میتوانند آسیب فیزیک به نازل های سر هد بزنند و موجب خرابی زودتر از موعد هدهای دستگاه شوند .

>>> جهت آشنایی با جوهرهای DTFاستاندارد ارائه شده توسط شرکت فرارنگ  اینجا کلیک کنید .

>>> جهت آشنایی با رول فیلم چاپ DTF استاندارد ارائه شده توسط شرکت فرارنگ  اینجا کلیک کنید .

10- فیلتر تصفیه هوای دستگاه شیکر ( دستگاه پودر چسب زن ) را هر 3 ماه تمیز کنید و در صورت گرفتگی بیش از هد آن را تعویض نمائید ، در صورتی که فیلتر به درستی عمل نکند علاوه بر آلودگی هوای محیط کار ، روغن داخل بخار چسب به برد های داخل فیلتر آسیب وارد مینماید و باعث سوختن برد ها و یا خرابی موتور فن داخل فیلتر میگردد .

>>> جهت آشنایی با دستگاههای چاپ لیبل صنعتی DTF  ارائه شده توسط شرکت فرارنگ  اینجا کلیک کنید .


کلندر چاپ پارچه چیست ؟
کلندر چاپ پارچه چیست ؟
دستگاه کلندر حرارتی نوعی دستگاه چاپ می باشد که با استفاده از حرارت حدود 190 تا 220 درجه سانتیگراد عمل تصعید ( تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز جهت انتقال رنگ به پارچه) جوهر سابلیمیشن را انجام میدهد و جوهر را از روی کاغذ سابلیمیشن با تبدیل از جامد به گاز به پارچه انتقال میدهد.
تفاوت دستگاه چاپ Uv Roll با دستگاه چاپ Uv DTF چیست
تفاوت دستگاه چاپ Uv Roll با دستگاه چاپ Uv DTF چیست
ماشین‌های چاپ رول UV و ماشین‌های چاپ UV DTF (چاپ مستقیم روی فیلم ) هر دو نوع پرینترهای چاپ دیجیتال هستند که از جوهرهای قابل خشک شدن با UV برای چاپ استفاده می‌کنند. با این حال، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:
تابلوی فلکسی فیس چیست؟
تابلوی فلکسی فیس چیست؟
یک مدیای Backlight بوده که از یک فیلم نیمه شفاف PVC که توسط الیاف آکرولیک تقویت شده تشکیل شده این فیلم علاوه بر توانایی عبور نور باتوجه به وجود الیاف آکرولیک از استحکام کششی بسیار بالائی برخوردار می باشد عواملی
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده