تفاوت چاپ ماشین چاپ uv roll با ماشین چاپ uv dtf چیست؟

ماشین‌های چاپ رول UV و ماشین‌های چاپ UV DTF (چاپ مستقیم روی فیلم ) هر دو نوع پرینترهای چاپ دیجیتال هستند که از جوهرهای قابل خشک شدن  با UV برای چاپ استفادهمی‌کنند. با این حال، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:

تفاوت دستگاه چاپ Uv Roll با دستگاه چاپ Uv DTF چیست


1. روش چاپ:
   - دستگاه چاپ رول UV: دستگاه چاپ رول UV یک چاپگر با فرمت بزرگ است که از رول های رسانه ای (مانند کاغذ، وینیل یا پارچه) برای چاپ طرح ها در یک فرآیند رول به رول مداوم استفاده می کند. معمولاً برای چاپ بنرهای بزرگ، پوسترها، علائم و سایر برنامه های کاربردی با فرمت گسترده استفاده می شود.
   - دستگاه چاپ UV DTF: دستگاه چاپ UV DTF به طور خاص برای چاپ مستقیم به فیلم طراحی شده است، جایی که طرح مستقیماً روی یک ماده فیلم خاص چاپ می شود. سپس فیلم چاپ شده برش خورده و بدون نیاز به هیچ گونه حرارتی بر روی بستر مورد نظر منتقل می شود. این لیبل ها برای تمامی محصولات و بدون محدودیت استفاده می شود.

2. کاربرد:
   - دستگاه چاپ رول UV: دستگاه های چاپ رول UV همه کاره هستند و می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردها از جمله علائم داخلی و خارجی، روکش وسایل نقلیه، بنرها و نمایشگرها استفاده شوند.
   - دستگاه چاپ UV DTF: دستگاه های چاپ UV DTF عمدتاً برای کاربردهای چاپ سطوح ، انواع ظروف ، بسته بندی محصولات ، کفش ، دمپایی ، سرامیک و لوازم جانبی استفاده می شود.

3. فرآیند انتقال:
   - دستگاه چاپ رول UV: دستگاه های چاپ رول UV نیازی به فرآیند انتقال ندارند زیرا طرح مستقیماً بر روی بستر نهایی چاپ می شود.
   - دستگاه چاپ UV DTF: چاپ UV DTF شامل یک فرآیند انتقال است که در آن فیلم چاپ شده با استفاده از نیروی انسانی و فشار برای چسباندن طرح بر روی سطح روی بستر اعمال می شود.

4. سازگاری بستر:
   - دستگاه چاپ رول UV: دستگاه های چاپ رول UV می توانند روی انواع زیرلایه ها از جمله کاغذ، وینیل، پارچه، بوم و غیره چاپ کنند.
   - دستگاه چاپ UV DTF: دستگاه های چاپ UV DTF به طور خاص برای چاپ روی مواد فیلمی طراحی شده اند که می توانند روی سطوح یا زیرلایه های دیگر منتقل شوند.

به طور خلاصه، دستگاه‌های چاپ رول UV، چاپگرهای همه کاره با فرمت گسترده هستند که برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند، در حالی که دستگاه‌های چاپ UV DTF برای چاپ مستقیم به فیلم بر روی فیلم‌های قابل انتقال برای کاربردهای سطح های متفاوت به جز منسوجات تخصصی هستند. انتخاب بین این دو به الزامات چاپ و کاربردهای خاص کاربر بستگی دارد.

مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد
مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد
دلایل زیادی وجود دارد که چرا چاپ صفحه تخت روشی بسیار خوب برای چاپ انواع محصولات است؛ فروشگاه های چاپ متوجه شده اند که در حال حاضر فناوری چاپ فلت بد مقرون به صرفه تر و همه کاره تر از همیشه است و فرصتی را برای تحقق سریع بازگشت سرمایه و در نهایت دستیابی به سود قابل توجه ارائه می دهد.
دستگاه چاپ اکو سالونت و جوهر اکو چیست ؟
دستگاه چاپ اکو سالونت و جوهر اکو چیست ؟
خوشبختانه بعد از سالها کار با انواع این دو دستگاه چاپ و مواجه بودن با مشکلات و محدودیت های هر یک ازآنها، یکی از شرکت های بنام در تکنولوژی چاپ دنیا ( اپسون ژاپن ) هد های پیزو الکترونیک DX4 را به بازار عرضه کرد که این هدها با توجه به استفاده جوهرهای پایه سالونت ولی با کیفیت درحد پایه آب ( جوهرهای اکو سالونت ) مشکلات عمده دو دسته چاپگرهای قدیمی را مرتفع ساخت.
تفاوت دستگاه چاپ بنر و اکوسالونت
تفاوت دستگاه چاپ بنر و اکوسالونت
در مقیاس کلی تفاوت دستگاه چاپ اکوسالونت و سالونت در نوع جوهر این دستگاهها می باشد، که دستگاههای چاپ سالونت از جوهرهای سالونت بیس استفاده میکنند که معمولا بین 25 تا 80 پیکولیتر هستند و دستگاههای اکو از جوهرهای اکوسالونت که شباهت زیادی به جوهرهای سالونت بیس دارند ولی رقیقتر هستند و معمولا 2/5 تا 6 پیکولیتر میباشند.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید
captcha


دستگاه چاپدستگاه چاپ جوهر چاپجوهر چاپ کلندر و پرسکلندر و پرس رول و مدیای چاپرول و مدیای چاپ قطعات یدکیقطعات یدکی دستگاه کارکردهدستگاه کارکرده